Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021

ΕΛΤΑ: Ψηφιακές υπηρεσίες, νέες συμφωνίες και πλήρη επαναφορά στην κερδοφορία έως το 2023

 

Ρομποτικό σύστημα διαλογής αντικειμένων, ψηφιακοί ταχυδρόμοι αλλά και ψηφιακά καταστήματα 24ωρης λειτουργίας, εξοπλισμένα με Smart Lockers, περιλαμβάνονται στον κατάλογο των «ψηφιακών εργαλείων» που θα εμπλουτίσουν την λειτουργία των ΕΛΤΑ το προσεχές διάστημα, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ταχύτητα στις παραδόσεις αλλά και...  καλύτερη εξυπηρέτηση προς τους πελάτες. Η νέα ψηφιακή εποχή των ΕΛΤΑ βέβαια, αναμένεται να συμπληρωθεί και από νέες συμφωνίες με μεγάλα διεθνή ονόματα του λιανεμπορίου, γεγονός που θα ισχυροποιήσει την θέση του Ομίλου στην εγχώρια αγορά, φέρνοντάς τον πιο κοντά στον στόχο για πλήρη επαναφορά στην κερδοφορία το 2023. 

Οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες

Ειδικότερα, στο Κέντρο Διαλογής των ΕΛΤΑ στο Κρυονέρι βρίσκεται ήδη σε λειτουργία το ρομποτικό σύστημα διαλογής, με 55 mini robots που δίνουν την δυνατότητα εξυπηρέτησης 3.000 δεμάτων την ώρα. Μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση της επένδυσης ύψους 1 εκατ. ευρώ, η οποία θα επεκτείνει το σύστημα διαλογής σε 125 mini robots τα οποία θα εξυπηρετούν 7.000 δέματα την ώρα ή 165.000 δέματα την ημέρα. 

Εικόνα
ΕΛΤΑ ρομποτικό συστημα διαλογής

Με την βοήθεια του ρομποτικού συστήματος διαλογής, το οποίο παρουσιάστηκε χθες στους δημοσιογράφους σε ειδική εκδήλωση, η παράδοση των δεμάτων θα μπορεί να πραγματοποιείται την επόμενη ημέρα, αν όχι την ίδια, πενταπλασιάζοντας την δυνατότητα διαχείρισης του ομίλου. Κάπως έτσι ο Όμιλος θα καταφέρει να εξοικονομεί περίπου 2 εκατ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος κατά την παρουσίαση του νέου συστήματος διαλογής στο Κρυονέρι. 

Την ρομποτική διαλογή των δεμάτων θα έρθουν να συμπληρώσουν τους επόμενους μήνες και άλλες υπηρεσίες οι οποίες αναπτύσσονται στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του Ομίλου. H πρώτη εξ αυτών θα είναι ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, ένα ολοκληρωμένο δηλαδή πακέτο υπηρεσιών που θα δίνει στον πελάτη απεριόριστες δυνατότητες. «Ταχυδρόμοι και διανομείς των ΕΛΤΑ θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA οι οποίες θα έχουν ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay) και ειδικό λογισμικό που θα επικοινωνεί με την mobile εφαρμογή του πελάτη. Έτσι οι πελάτες θα μπορούν να πραγματοποιούν ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών στην πόρτα τους. Παράλληλα μέσω της ειδικής εφαρμογής θα έχουν και την δυνατότητα ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο για την εξέλιξη της παραγγελίας τους ενώ θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις για την παραλαβή με το στίγμα του διανομέα που τους εξυπηρετεί» εξήγησε ο κ. Κωνσταντόπουλος. 

Επιπλέον τα ΕΛΤΑ θα εγκαινιάσουν και την αυτόματη παραλαβή των δεμάτων μέσα από επιλεγμένα καταστήματα, επεκτείνοντας την δυνατότητα εξυπηρέτησης σε 24ωρη βάση. Όπως εξήγησαν τα στελέχη του οργανισμού, τα ψηφιακά καταστήματα 24ωρης λειτουργίας, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα, θα περιλαμβάνουν ντουλάπια αυτόματης παραλαβής (Smart Lockers) ούτως ώστε ο πελάτης να μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του 24 ώρες το 24 ώρο με την χρήση ενός ειδικού κωδικού. 

Νέες συμφωνίες στο προσκήνιο μετά την Amazon 

Τα επόμενα βήματα των ΕΛΤΑ όμως δεν είναι αποκλειστικά ψηφιακά. Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντόπουλο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Οργανισμού τον μετατρέπει σε σύγχρονη, ανταγωνιστική επιχείρηση γεγονός που θα μπορούσε να φέρει νέες συμφωνίες με διεθνείς παίκτες όπως αυτή που έκλεισε πρόσφατα με την Amazon για τη διανομή των αντικειμένων που αποστέλλει στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Οργανισμού, τα ΕΛΤΑ βρίσκονται ήδη σε συνομιλίες για την υπογραφή αντίστοιχων συμφωνιών με τέσσερις διεθνείς πολυεθνικές εταιρείες στον χώρο της ένδυσης και υπόδησης για την παράδοση των προϊόντων τους στην Ελλάδα.

Όπως εξήγησε «χωρίς το νέο ρομποτικό σύστημα η συμφωνία με την Amazon δεν θα μας συνέφερε γιατί θα καλούμασταν να πληρώσουμε σε ρήτρες λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις περισσότερα από τα έσοδα που είχαμε. Η εμπιστοσύνη κορυφαίων εταιρειών του παγκόσμιου e-commerce, όπως η Amazon, αλλά και μια σειρά από νέες συμφωνίες που θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα, έχουν δώσει μια διεθνούς επιπέδου ψήφο εμπιστοσύνης στον όμιλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων και λειτουργούν ως ένδειξη ότι κινούμαστε στην σωστή κατεύθυνση», υπογράμμισε ο κ. Κωνσταντόπουλος. 

Να θυμίσουμε ότι τα ΕΛΤΑ προ διετίας προχώρησαν σε μια σειρά από ενέργειες εξορθολογισμού του κόστους λειτουργίας τους, γεγονός που σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντόπουλο απέφερε εξοικονόμηση ύψους 85 εκατ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτό η καθαρή ανάγκη χρηματοδότησης μέσω της ΑΜΚ, που πραγματοποιήθηκε πέρυσι τον Δεκέμβριο, περιορίστηκε στα 100 εκατ. ευρώ, σημαντικά μικρότερη των αρχικών εκτιμήσεων. Παράλληλα ο οργανισμός προχώρησε στην υπογραφή νέας ΣΣΕ με τους εργαζόμενους και διευθέτησε το ζήτημα των αναβαλλόμενων αποζημιώσεων της Καθολικής Υπηρεσίας, που ταλάνιζε τον ισολογισμό των ΕΛΤΑ εδώ και χρόνια. Επιπλέον, στις αρχές του χρόνου, έτρεξε κι ένα μεγάλο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου το οποίο επέλεξαν να ακολουθήσουν 2.000 εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ από την πρώτη κιόλας φάση. «Με όλες αυτές τις κινήσεις, θέσαμε τις βάσεις για σταθεροποίηση της λειτουργικής κερδοφορίας, που πετύχαμε για πρώτη φορά το 2020 ενώ η φετινή χρονιά θα κινηθεί σε ακόμη καλύτερα επίπεδα. Τα οικονομικά μας αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2021, που θα ανακοινωθούν σύντομα, θα επιβεβαιώσουν την πορεία αυτή» τόνισε ο κ. Κωνσταντακόπουλος.

Πηγή: www.insider.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.