Τρίτη, 19 Μαΐου 2015

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ : ΜΑΣ ΚΛΕΙΝΕΤΕ κ. ΜΑΡΔΑ!

Υπουργέ,
Ως Πρωτοβάθμιο Σωματείο που εκπροσωπεί το σύνολο των τακτικών υπαλλήλων που εργάζεται στις Ταχυμεταφορές
ΕΛΤΑ και σε συνέχεια της πρόσφατης απόφασής σας, να εγκρίνετε τη «μεταφορά» της Εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε.» από το Κεφάλαιο Β’ του Ν.3429/2005, στο Κεφάλαιο Α’ του...
ιδίου Νόμου, επικοινωνούμε μαζί σας, προκειμένου δώσουμε τη δική μας άποψη, που είναι τελείως αντίθετη στην προοπτική τέτοιας μεταβολής.

Στα πλαίσια αυτά κατ’ αρχήν θέλουμε να διευκρινίσουμε τα εξής σημαντικά που ισχύουν και αφορούν το θέμα:

- Σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο τυχόν υπαγωγή εταιρείας (π.χ. ΕΛΤΑ Α.Ε.) στο Κεφάλαιο Α’ ή στο Κεφάλαιο Β’ του Ν. 3429/2005, «συμπαρασύρει» και τις θυγατρικές της (π.χ. ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε.).

- Στην Εταιρεία μας απασχολούνται 500 περίπου άτομα αλλά, εάν κάποιος υπολογίσει τα συμβεβλημένα πρακτορεία μας και τους εργαζόμενους σε αυτά, τα νοικοκυριά που απολαμβάνουν εισόδημα από τη λειτουργία της εταιρείας «ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε.» ξεπερνούν τα 1000.

- Η Εταιρεία έχει συσταθεί στις 13/4/2000, πολύ πριν την απελευθέρωση της Ταχυδρομικής αγοράς (1/1/2013) και από συστάσεώς της λειτουργεί σε ένα ακραία ανταγωνιστικό περιβάλλον, έχοντας εφαρμόσει τις ανάλογες πρακτικές και μεθόδους που σημειωτέον προβλέπονται στο καταστατικό της και έχει πολύ καλή πορεία, όπως φαίνεται και στον επισυναπτόμενο πίνακα αποτελεσμάτων της.

- Η συμμετοχή της Εταιρείας σε διαγωνιστικές διαδικασίες, η άμεση και με βραχύ χρονικό ορίζοντα για τις ανάγκες κάποιας σύμβασης πρόσληψη ανθρώπων, καθίσταται απαγορευτική με βάση τα ισχύοντα για Εταιρείες του Κεφαλαίου Α’. Το ίδιο ισχύει και για την έγκριση κόστους εξυπηρέτησης επειγουσών αναγκών που αφορούν σε επισκευές μηχανοκίνητων μέσων, συμφωνίες με εταιρείες μεταφοράς κλπ.

Υπουργέ,
Δεν γνωρίζουμε, καθόσον δεν διαθέτουμε την απαραίτητη νομική κατάρτιση, πως ένας Όμιλος Εταιρειών που λειτουργεί στον ανταγωνισμό και οι δυσκαμψίες και η γνωστή γραφειοκρατία του Δημοσίου μπορεί να τον απαξιώσει, πως ένας όμιλος που όλοι οι μέχρι τώρα νόμοι και τα εγκεκριμένα καταστατικά τον εντάσσουν εκτός Δημοσίου, στο Κεφάλαιο Β’ του Ν. 3429, μπορεί, με βάση το Νόμο, να επανενταχθεί σε καθεστώς προ του 1970, δηλαδή σε καθεστώς Κεφαλαίου Α’ και Δημοσίου.

Μπορούμε όμως να σας πούμε ότι, από οικονομική άποψη, η εφαρμογή μιας τέτοιας απόφασης, σημαίνει αυτόματα ότι η Εταιρεία κλείνει και όλοι εμείς οι εργαζόμενοι σε αυτήν μένουμε χωρίς δουλειά.

Θεωρούμε χρήσιμο να σας πληροφορήσουμε ότι εάν οποτεδήποτε θελήσετε υπολογίσετε το μισθολογικό κόστος της Εταιρείας μας με δεδομένα Δημοσίου, θα διαπιστώσετε ότι η μισθολογική δαπάνη θα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με την τρέχουσα.

Άρα η αγωνία μας δεν αφορά το ύψος των αποδοχών μας , αλλά το εάν «αύριο» θα έχουμε δουλειά.

Επισημαίνοντας ότι, παρόμοια ισχύουν και για τη μητρική εταιρεία, αρμοδιότητα όμως να σας εκθέσει τις παρενέργειες της προαναφερόμενης απόφασης στον ΕΛΤΑ, είναι η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ (ΠΟΣΤ) στην οποία και εμείς ανήκουμε, ζητάμε να επανεξετάσετε το θέμα και να ΑΝΑΚΑΛΕΣΕΤΕ την απόφασή σας που μας εντάσσει στο Κεφάλαιο Α’, καθότι αυτό σημαίνει και το κλείσιμο της Εταιρείας μας.

Θεωρώντας ότι θα κατανοήσετε την αγωνία μας, καθώς και το γεγονός ότι στην παρούσα περιγράφεται η πραγματικότητα και δεν έχει σχέση με (θεμιτή) συνδικαλιστική παρέμβαση προάσπισης κεκτημένων, περιμένουμε την απάντησή σας, η οποία ελπίζουμε θα είναι προς την κατεύθυνση της διατήρησης της Εταιρείας.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, ανεξαρτήτως προθέσεων, η Εταιρεία θα βρεθεί σε αντικειμενική αδυναμία να εξυπηρετήσει τους πελάτες της, όλο το έργο θα μεταφερθεί στον ανταγωνισμό και όλοι όσοι σήμερα ζούμε από την δραστηριότητά της, θα αντιμετωπίσουμε το φάσμα της ανεργίας, της φτωχοποίησης και της κοινωνικής περιθωριοποίησης.

Πηγή:taxalia.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.